estanys-de-gerber-fototurista-juanjofuster-instagram-fotografia

Estanys de Gerber

A la Vall de Gerber pots fer aquesta ruta pels seus estanys, un recorregut fàcil que està dins del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.
Un indret preciós per gaudir de la natura i de la fotografia amb els bonics paisatges que podem trobar als estanys de Gerber.

Fa un temps també us vaig parlar d’altres indrets del Parc Nacional d’Aigüestortes com la zona del refugi de Josep Maria Blanc però hi ha d’altres tant interessants com aquest.

On aparcar?

Deixarem el cotxe a l’aparcament de La Peüla o Clot Gran que es troba dalt del Port de la Bonaigua. Podeu arribar tant des de la Val d’Aran per la C-28 com per la banda de Sort (C-13) i seguir per la Guingueta (C-28) direcció port de la Bonaigua. Com ja estarem a uns 1.910 metres d’altitud i el darrer llac es troba a uns 2.160 no suposa molt desnivell, els estanys de Gerber és una ruta fàcil per totes les edats.

Recomanacions

• Com més aviat aneu més fresquets pujareu.
  • Eviteu les hores de màxima calor.
  • Recordeu aturar-vos per descansar i gaudir del paisatge.
  • Portar aigua i menjar per reposar forces.
  • Calçat adequat per muntanya.
  • Consulteu el temps i si escau, Agafeu alguna peça d’abric.
  • Porteu pals de trekking.

Com arribar als estanys de Gerber

Comencem el caminet que surt del pàrquing i poc a poc ens endisarem a la vall de Gerber per la dreta. Tota la ruta està molt ben indicada. El paviment de pedra és més fàcil de recòrrer si ens ajudem de pals de trekking. Les vistes que tenim cap al port de la Bonaigua són espectaculars.

Comença la pujadeta forta, un barranc de pedres molt irregulars i amb un pedent que no perdona. En aquest punt no tenim cap ombra, pel que entrat el dia, la calor acumulada a les pedres és molt alta.

L’Estanhola

Arribem al primer estany anometat l’Estanhola després de 40 minuts. És petit però amb un entorn de bosc i vegetació que l’envolta preciós. De fons ja es veu el puig de Gerber. A mi em va agradar molt per fotografiar perquè la combinació de bosc, l’alta muntanya de fons i els reflexos a l’aigua la fa més atractiva.

L’Estanhera

Agafarem el camí a la dreta de l’Estanhola, trobarem una passera per creuar el cabdal i seguir per l’esquerra. Als 30 minuts arribarem al segon estany anomenat l’Estanhera, aquest també és petit i més tancat, però també molt bonic. Ànims que només ens queda aquesta pujadeta!

L’estany de Gerber

Pel camí de l’esquerra del barranc, al cap de 20 minuts arribem a l’Estany de Gerber, un gran llac de 60m de profunditat, envoltat pel puig de Gerber i les agulles de Saboredo. Un meravellós indret per descansar, menjar, beure, fer moltes fotos i decidir si voleu continuar fins el refugi de Gerber o tornar cap al pàrking.

En resum…

Pujar i baixar dels estanys són uns 6,5km que us pot costar unes 3 hores mínim, comptant aturades, etc… Sense dubte, una de les caminades més boniques i accessibles per a totes les edats, sempre que us agradi caminar 🙂

Moltes gràcies a Cristina Cabrera (@misharnon a Instagram), per portar-nos i guiar-nos per aquest lloc tant bonic 🙂

@JuanjoFuster

• Instagram > @juanjofuster
Nature & Photo Blogger from Catalonia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.